El Llop de Cardona
Una història èpica sobre la guerra de Successió i el que va representar realment per al país, centrat en el castell de Cardona i les seves enigmàtiques mines de sal.
Sinopsi de Sal roja:
Agost de 1711, en plena guerra de Successió, en Miquel és un treballador de la mina de sal de Cardona, casat amb una dona que estima, amb dos fills petits i esperant-ne un tercer.
Aquest home bo veu com tot el seu món s’esfondra amb l’arribada de l’exèrcit filipista, que massacra sense pietat el poble de Cardona i mata la seva dona i els seus fills. En Miquel, salvat per la seva germana i amagat a la boscúria, totalment enfonsat en la més profunda desesperació, s’uneix
als miquelets per lluitar pel seu poble contra el poderós exèrcit borbònic. El seu objectiu és clar, farà el que calgui per aconseguir l’únic que desitja ara mateix: revenja. Un home inicialment bo esdevé un mite sanguinari i despietat, el Llop de Cardona, el malson dels borbons a Catalunya.
Novel·la històrica, Novel·la contemporània
Ramon Gasch Pou (Santa Maria de Palautordera, 1950) és escriptor i enginyer tècnic elèctric. Ha publicat tres manuals tècnics i un llibre de vivències entorn de la seva professió. A més d’un recull de contes, és autor de les novel·les D’un temps sense esperança (2004) i Núvol negre (2008). Com a membre fundador del GEM (Grup d’Escriptors del Montseny) ha participat en la publicació de tres llibres de relats. En col·laboració amb Andreu González Castro, ha escrit Bon cop de falç!, que va ser guardonada amb el Premi Nèstor Luján de novel·la històrica, Defensors de la terra i La venjança dels almogàvers.
https://www.grup62.cat/autor/ramon-gasch-pou/000032551
Teresa Sagrera Bassa
Novel·la històrica, Novel·la contemporània
"Va néixer l’any 1966 aSant Pere de Vilamajor, on ha viscut sempre. És mestra de primària des de fa més de vint anys i treballa des de l’any 1998 al seu poble, a l’Escola Torre Roja. L’any 2006 entrà a formar part del Centre d’Estudis de Sant Pere de Vilamajor (CESPV), les funcions del qual són preservar i deixar constància escrita de la història i les tradicions del municipi. Ha publicat diversos articles dins de la revista de difusió periòdica d’aquesta entitat, on també l’any 2009 va publicar el seu primer llibre: Vols que t’expliqui... Vilamajor? Un llibre de caràcter divulgatiu de la història local amb il·lustracions fetes per la mateixa autora"